Morsowanie

W listopadzie 2017 roku,  wspólnie z biurem marketingu m.st. Warszawy, rozpoczęliśmy organizację "Szkółki Morsowania" w ramach programu "Cztery pory Wisły." Szkółka realizowana byla cyklicznie, w każdą niedzielę. W naszej Szkółce mógł wziąć udział każdy, zarówno osoby które stale morsują jak i te, które chciały rozpcząć swoją przygodę z zimnymi kąpielami.
Każdej niedzieli w morsowaniu brało udział kilkadziesiąt osób. Szkółka cieszyła się bardzo dużym zaineresowaniem, dlatego też postanowiliśmy ją kontynuować.
________________________________________________________________________________________________________________________


Morsować można właściwie w każdym wieku. Przyjmuje się, że rozpocząć można w wieku 3 lat i kontynuować zimne kąpiele do późnej starości. Przed morsowaniem, powinniśmy jednak zasięgnąć porady lekarskiej, ponieważ istnieją choroby, które są przeciwwskazaniem do morsowania.

Przeciwskazania
  • choroby serca i układu krążenia (między innymi nadciśnienie)

  • epilepsja

  • choroby naczyń mózgowych

  • borelioza

  • choroby nerek i wątroby

  • cukrzyca

  • inne niewymienione - skonsultuj się z lekarzem.

Każdy morsuje na własną odpowiedzialność!

Czego nie robić przed morsowaniem?


  • nie pij alkoholu, gorącej herbaty lub kawy (zimnej też nie - podnosi ciśnienie)

  • nie objadaj się :)

  • nie pal papierosów

  • nie "trenuj" w domu - nie bierz zimnych pryszniców

_____________________________________________________________________________________________________________________

Rozgrzewka

Przed wejściem do wody najważniejsza jest odpowiednia rozgrzewka. Rozgrzewkę rozpoczynamy ubrani w kurtkę, czapkę
i rękawiczki. Już po dwóch, trzech minutach truchtu, gdy poczujemy że jest nam ciepło, można zdjąć kurtkę i rozpocząć mocniejszą rozgrzewkę. Trzeba jednak pamiętać by się nie spocić! Dlatego też kiedy czujemy, że jest nam już ciepło zdejmujemy kolejną warstwę odzieży i na koniec pozostajemy jedynie w stroju kąpielowym. Rozgrzewka trwa około 10-15  minut. Nie ma obowiązującego zestawu ćwiczeń.
Bez porządnej rozgrzewki nie można w żadnym wypadku wejść do wody, bo może to się skończyć przeziębieniem lub kontuzją. Nie martwcie się jednak o to. Nasza profesjonalna instruktorka fitnessu Kasia już zadba byście byli dobrze rozgrzani :) Wszystko w miłej i sympatycznej atmosferze przy dźwiękach muzyki.
_____________________________________________________________________________________________



Morsowanie

Oczywiście pierwsze wejście do zimnej wody nie jest łatwe. Jest to lekki szok dla organizmu. Zdarza się, że morsowaniu towarzyszy uczucie porównywalne do wbijania igieł w skórę. Jest jednak w tym coś ważniejszego, coś co przyciąga - euforia po morsowaniu. Każdy z wody wychodzi szczęśliwy! Jest to zasługa wydzielanym endorfinom "hormonom szczęścia". :) Jak morsujemy? Długość pobytu w zimnej wodzie, dla każdego, może być różna - od kilku sekund do kilku minut. Z nami kąpiel wygląda następująco - trzy wejścia do wody po 1 minucie. Podczas zażywania kąpieli i pomiędzy każdym wejściem do wody, trenerka Kasia prowadzi cały czas rozruch. Morsy nie pływają, tylko stoją w wodzie, ruszają się i trzymają ręce w górze. Nie zanurzają głowy ani rąk, bo to są najbardziej czułe punkty. W dużym skrócie, zimno działające na głowę pobudza układ współczulny i przywspółczulny co prowadzić może do zaburzeń pracy serca. Do tego zanurzenie rąk powoduje wzrost ciśnienia tętniczego krwi.

__________________________________________________________________________________________________________


Chcielibyśmy zaznaczyć, że w trosce o Wasze zdrowie i dobre samopoczucie :) czuwa nad Wami ratownik medyczny.


_____________________________________________________________________________________________________________________


Co nam daje morsowanie?

  • wspomniane już szczęście i uśmiech na twarzy :)

ale również przede wszystkim:

  • zwiększenie odporności na chłód i wirusy

  • zanikają dolegliwości związane z zwyrodnieniami stawów i chorobami reumatycznymi

  • łagodzenie bólu mięśni

  • korzystny wpływ na stan skóry - zimna woda wygładza, poprawia ukrwienie i nawilża

  • korzystny wpływ na walkę z depresją

  • pomoc w chudnięciu

  • poprawa jakości snu

  • zwiększenie energii

  • odprężenie, usuwa stres i zmęczenie

  • przekonanie się, że "nie ma rzeczy niemożliwych"

_____________________________________________________________________________________________________________________



Co zabrać na morsowanie?
Ekwipunek Morsa:

  • ręcznik

  • strój kąpielowy

  • buty neoprenowe / rafowe

  • rękawiczki

  • czapka

  • karimata lub koc (coś izolującego od podłoża, podczas przebierania )

  • gorąca herbata będzie czekała u nas w barze :)

_____________________________________________________________________________________________________________________



Po morsowaniu trzeba się ubrać szybko i sprawnie. Zabierz takie ubrania, które szybko Cię ogrzeją i będą łatwe do założenia. Zamiast obcisłych dżinsów i bluzki z długi rękawem, do torby zapakuj spodnie dresowe i bluzę.

Zbiórka: niedziela, godz.10:00.

https://www.facebook.com/events/538568056478363/


Opłata 15 zł / os.
Do zanurzenia!



Beach Bar Aquatica * Wybrzeże Helskie 1/5 Warszawa * 534 222 226